Finał letniej przygody

Jak głosi porzekadło: Wszystko, co dobre, szybko się kończy. Reguła ta sprawdziła się również w przypadku wakacyjnych zajęć organizowanych przez Stowarzyszenie Duże Różowe Słońce we współpracy z Biblioteką Publiczną w Sępólnie Krajeńskim. Dwa tygodnie zabaw i wycieczek, łączących w sobie wątki żeglarsko-pirackie oraz poznawanie tajemnic naszego regionu, to zdecydowanie zbyt mało, by wyczerpać temat, dzięki temu jednak nikt nie nudził się ani przez chwilę.

W pierwszym tygodniu, prócz poniedziałkowych i wtorkowych zajęć integracyjnych, zaproponowaliśmy uczestnikom spotkanie z panem Zenonem Kowalikiem – żeglarzem, mieszkańcem Sępólna, który swoją przygodę z żeglarstwem rozpoczął właśnie na Jeziorze Sępoleńskim. Czwartek był dniem poświęconym zajęciom plastycznym: przy niewielkiej pomocy dzieci samodzielnie wykonywały akcesoria niezbędne każdemu piratowi. Ogromną atrakcję stanowił też piątkowy wyjazd do Bydgoszczy, gdzie w muzeum znajdują się archeologiczne znaleziska pochodzące z okolic Sępólna, między innymi miecz wikiński, łódka odnaleziona w Suchorączku oraz ekspozycje poświęcone ludowym tradycjom naszego regionu. Rejs statkiem po Brdzie dopełnił całości.

Drugi tydzień wakacji w bibliotece to ciąg dalszy atrakcji. We wtorek wybraliśmy się na wycieczkę do Nadleśnictwa Lutówko. Pokonaliśmy czterokilometrową trasę w obrębie Krajeńskiego Parku Krajobrazowego, odwiedziliśmy Terenowy Ośrodek Edukacji Ekologicznej „Lutówko Młyn”, a fachowcy wyjaśnili nam, co zrobić, jeśli zgubimy się w lesie i jak zachowałby się Robinson, gdyby- zamiast na bezludnej wyspie – znalazłby się na terenach bagiennych. Na koniec eskapady każdy z jej uczestników zdał przed Strażnikiem Leśnym, panem Aleksandrem Hermanem egzamin z trafnego rozpoznawania drzew.

W środę mali odkrywcy skierowali swoje kroki do gospodarstwa agroturystycznego państwa Hermannów, w czwartek natomiast na przystań żeglarską, by dowiedzieć się, w jaki sposób można rozpocząć swoją przygodę z żeglowaniem. O tajnikach żeglowania po Jeziorze Sępoleńskim bardzo ciekawie opowiedział pan Stanisław Łukaszewicz.

W piątek, na zakończenie naszych wakacji, zorganizowaliśmy naszym podopiecznym prawdziwy piracki chrzest. Kolejne próby, którym poddaliśmy małych uczestników wakacji to: malowanie twarzy piratów, przejście torem przeszkód, pirackie smaganie i jedzenie cytryny z uśmiechem na twarzy. Ci, którzy przetrwali i uczestniczyli w zajęciach przez całe dwa tygodnie, uhonorowani zostali specjalnymi pirackimi dyplomami. Ten dzień zakończył wakacyjne zajęcia organizowane przez Stowarzyszenie Duże Różowe Słońce oraz Bibliotekę Publiczną w Sępólnie Krajeńskim. Wszystkie zdjęcia z wakacyjnych wojaży są natomiast dostępne na Facebook’u na profilu „Pirat Czarnobrody”.

Projekt pt. „Krajna – wyspa skarbów okiem piratów” realizowany był przez Stowarzyszenie Duże Różowe Słońce, a finansowany ze środków Gminy Sępólno Krajeńskie.

Więcej aktualności

Zabierz książkę na wakacje
Wakacje w pełni, zanim więc zabrzmi pierwszy dzwonek, jest jeszcze czas na odpoczynek, podróże i… czytanie! Czytanie bowiem to nie obowiązek zapoznania się z treścią kolejnej szkolnej lektury. Zachęcamy nie tylko dzieci, ale również rodziców, do odwiedzania naszej biblioteki.
Czytaj więcej...
Wakacyjna podróż z fantazją
Filia Miejska Biblioteki Publicznej im. J. Iwaszkiewicza w Sępólnie Krajeńskim ul. Kościuszki 11 ZAPRASZA DZIECI I MŁODZIEŻ na dwa tygodnie wspólnej zabawy od godz. 11:00 do godz. 14:00 – zaczynamy 13.08.2012 r.